Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van josenjo2012 - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van josenjo2012 - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Josephine

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia


Afgelopen vrijdag is onze reis begonnen. Chantal bracht ons naar het station die ons richting schiphol bracht. Een overnachting in het Ibisbudgethotel en de volgende morgen met de airportshuttle van 0700u richting de vertrekbalie nr 29.
Staan we daar in de rij, loopt een man heen en weer het een en ander de controleren. He, die ken ik! Ik spreek hem aan en vraag hem: ben jij michael malaihollo? (achterneef)Yes!! Jo hem meteen aangesproken: zitplaats met veel beenruimte svp. Nou dat was dan mooi geregeld. Vlakbij de nooduitgang en jammergenoeg de wc 's. Maar ja, je kunt niet alles hebben toch? De vlucht ging goed met en stop in dubai. De vlucht richting jakarta had veel last van turbulentie, kon niet slapen dan maar films kijken. Aankomst jakarta 08:35 plaatselijke tijd. Buiten was het snikheet al 32graden!! Ik had van te voren al emailcontact met het hotel voor shuttle service. De reis duurde 1uur. Aangekomen was de kamer nog niet gereed, dus effe naar de mall ietsjes verderop om wat te eten en een simcard kopen.
Tegen 12en terug in het hotel,douchen een tukje doen tot 5uur. Op aanraden van de bellboy de taxi gepakt en naar een straatje gegaan waar veel eetcafe's en bars zijn. Daar werden we geinterviewd door leerlingen van een talenacademie. Ze hadden als opdracht toeristen aan te spreken en vragen te stellen. Ik heb toen ook bung ming(broer) gebeld, maar voor de zoveelste keer geen verbinding!!! Ik heb toen Pice (neef) gebeld en heb zijn vrouw Ince aan de lijn gehad. Ik heb de boodschap doorgegeven dat wij in indonesie zijn en zodra wij richting ambon gaan, zal ik bellen.
De volgende dag(maandag) hebben we een dagje cultureel gedaan. We zijn naar Taman Mini Indonesia Indah gegaan. Je kunt dit vergelijken met Madurodam, alleen zijn het echte woningen van elk eiland in Indonesie. Het is ongeveer een uur rijden met de taxi voor nog geen tien euro!! In het park de kabelbaan gepakt waar Jo niet zo blij mee was, maar hij deed het toch voor mij .Lief he, komt niet zo vaak voor.
In de late middag wederom de taxi, maar nu naar Ancol. Dit is een groot recreatiepark in de buurt van het strand. We besluiten
daar te gaan eten voordat we terug gaan naar het hotel. Daar aangekomen lopen we naar de pier en wilden daar foto's maken.....fototoestel in de taxi laten liggen!!!!! Nou dat is balen natuurlijk. Foto's van de eerste 2dagen foetsie.
We zijn nu weer terug in het hotel. Morgenvroeg worden we om zes uur gebracht naar het vliegveld waar de reis richting Manado begint.

  • 01 Oktober 2012 - 15:15

    Nairi:

    Fijn dat alles daar goed gaat :). nu we weten dat facetime wekt kijken we wel wanneer we Facetimen He!
    lekker warm daar? mama zei dat het fruit daar nu op en top is, wou dat ik mee kon :( ik zit al n mijn wintertruien :(.

    Geniet daar lekker en denk stiekem maar aan ons koude Hollanders als jullie aan het strand liggen

    XOXO

    Naike

  • 01 Oktober 2012 - 15:15

    Nairi:

    Fijn dat alles daar goed gaat :). nu we weten dat facetime wekt kijken we wel wanneer we Facetimen He!
    lekker warm daar? mama zei dat het fruit daar nu op en top is, wou dat ik mee kon :( ik zit al n mijn wintertruien :(.

    Geniet daar lekker en denk stiekem maar aan ons koude Hollanders als jullie aan het strand liggen

    XOXO

    Naike

  • 01 Oktober 2012 - 16:16

    Ischa:

    Hey uncle J & aunty J,

    Vakantie begint al goed.Heerlijk zeg...kunnen jullie niet wat warmte deze kant op sturen... :-)
    Heel veel plezier en vooral genieten.Ons vakantie is alweer om :-( ,pasar maluku was helemaal top ,verkoop ging super.We keep in touch.


    Love always ischa en Rolf xxx

  • 01 Oktober 2012 - 16:20

    Je Zusje:

    Hi you 2,

    Wat fijn om daar zo de toerist uit te hangen........Taman Mini kan ik me nog herinneren......leuk!!!!
    Jammer van jullie fototoestel : (

    Leefs oet Mestreech



  • 01 Oktober 2012 - 18:29

    Anne En Siem:

    nou lieve zus +jo wij wensen jullie een hele fijne vakantie en geniet er maar lekker van doe alles nou een beetje rustig aan t is vakantie want haastige spoed is zelden goed je ziet ut maar jammer van het fototoestel!?@(verdorie) je broer siem

  • 03 Oktober 2012 - 06:16

    Guzz:

    hoi globetrotters,
    geneet van 't leave, jullie reis duurt maar voor even (7 weken voordat dat je ut weet zijn ze weer om)
    Ik zit hier in de kou, ben gewoon jaloers.
    SelAmatoo

  • 03 Oktober 2012 - 09:20

    De 4 Oet Gelaen:

    Hey J&J,
    Leuk te lezen dat jullie vakantie goed is begonnen (op het fototoestel na dan). Geniet ervan en doe oom Ongo de groeten van ons als jullie er zijn. Veel plezier.

    Groetjes oet Gelaen...

  • 03 Oktober 2012 - 20:58

    Chant:

    J&J.. heb echt geen mail ontvangen hoor, maar jullie hier dan toch gevonden!! iMassage werkt prima en de foto's heb ik wel ontvangen!! Fijn om ook hier te lezen dat alles toe nu toe nog goed bevalt!! Pap alweer lekker gezwommen zag ik, maaruh ik mis nog steeds 'n foto van Starbucks ;-) hahaha..
    Anyway.. geniet van alles wat er nog gaat komen en LET OP JULLIE SPULLEN!!
    Dikke poen!
    Chant & Pat

  • 06 Oktober 2012 - 12:17

    Nessy:

    Selamat pagi/siang/soreh/malam aunty Jos en Ucle Jo,

    Fijn te horen dat jullie veilig geland zijn en nu weer lekker van het mooie weer kunnen genieten.
    Veel plezier daar en de groeten aan de familie!
    (jammer vh toestel,maar laat jullie vakantie daardoor niet verpesten )

    Cium manis dari katong
    Nessy en Ronald

  • 07 Oktober 2012 - 01:42

    Leonie:

    halloo jos en jo, hoe gaat ie? nu een week verder lees ik pas je verslagje. fijn te lezen dat jullie 4e ontmoeting met indonesia goed is begonnen behalve op jullie fototoestel na dan!! das balen! tanty had me nog via fb gevraagd of het waar was dat jullie naar ambon komen, dat was natuurlijk nadat je met ince had gebeld. heb haar nog bevestigend geantwoord. hier gaat alles zijn gangetje, gisteren hebben we ons optreden gehad in aken, was heeel goed gegaan ! geniet beiden lekker weer van jullie vakantie daar en tot het volgende verslagje! xx ook van cretien!


  • 10 Oktober 2012 - 22:30

    Saan:

    Hallo lieverds, bedankt voor jullie felicitatie , lig in bed de verslagen . Leuk om de verslagen. Veel plezier doe de groeten aan pap en de familie .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 5070

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 17 November 2012

onze 4e kennismaking met Indonesie

Landen bezocht: